}); Κόψτε Το Κάπνισμα - Modern Greek Woman

Κόψτε Το Κάπνισμα

Γνωρίζω καλά ότι αν είσαι καπνιστής θα αποφύγεις να διαβάσεις όσα ακολουθούν. Θα έχεις σίγουρα ακούσει ότι το κάπνισμα βλάπτει την υγεία και βέβαια την μακροζωία. Έχεις την τάση να το αγνοείς, γιατί θεωρείς ότι το να κόψεις το κάπνισμα είναι δύσκολο, ίσως και ακατόρθωτο. Είναι ευνόητο ότι το αγνοείς γιατί έχεις εθιστεί. Η αποφυγή του τσιγάρου σε φέρνει πιο κοντά στη πιθανότητα να γίνεις μακρόβιος. Παρ’ όλα αυτά η διακοπή του είναι απλώς ζήτημα μιας απόφασης.

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Μα υπήρχαν και μακρόβιοι που κάπνιζαν…

Σίγουρα υπήρχαν μακρόβιοι που κάπνιζαν, καθώς και άνθρωποι που πέθαναν νέοι από ασθένειες που προκαλεί το κάπνισμα, χωρίς να έχουν καπνίσει ούτε ένα τσιγάρο. Πρόκειται για εξαιρέσεις στον κανόνα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τις επιπτώσεις του καπνίσματος, είναι η ραγδαία αύξηση κρουσμάτων καρκίνου του πνεύμονα σε γυναίκες που καπνίζουν τα τελευταία 30-40 χρόνια. Οι ειδικοί φοβούνται ότι ο καρκίνος του πνεύμονα στο ασθενές φύλο ίσως φτάσει να είναι συχνότερος από τον καρκίνο του μαστού. Οπότε καταλαβαίνετε ότι η δικαιολογία ότι υπήρχαν άνθρωποι που κάπνιζαν και παρ’ όλα αυτά έφτασαν τα 100, δεν είναι αρκετή για να συνεχίσετε την καταστροφική αυτή συνήθεια.

Μάθε στο άρθρο Πιείτε Κι Ένα Ποτηράκι πόση ποσότητα αλκοόλ κάνει καλό στην υγεία μας.


Τι κερδίζεις αν κόψεις το τσιγάρο…
  • Έπειτα από ένα χρόνο αποχής, ο κίνδυνος καρδιακών νοσημάτων που προκαλείτε από το κάπνισμα μειώνετε στο μισό.
  • Έπειτα από 15 χρόνια αποχής από το κάπνισμα, ο κίνδυνος για εγκεφαλικό επεισόδιο ή για καρκίνο του πνεύμονα είναι όμοιος με εκείνον ενός ατόμου που δεν κάπνισε ποτέ στη ζωή του.
  • Αν ανήκεις στην κατηγορία των υπερτασικών που καπνίζουν ένα πακέτο την ημέρα και κόψεις το κάπνισμα, μειώνεις  τον καρδιακό κίνδυνο 35-40%.
  • Αν είσαι άντρας και σταματήσεις το κάπνισμα σε ηλικία 35-39 ετών, κερδίζεις 5 χρόνια ζωής, ενώ αν είσαι  γυναίκα 3 χρόνια αντίστοιχα.
Κόβοντας το τσιγάρο θα έχεις επίσης…
  • Μεγαλύτερες πιθανότητες να κάνεις παιδί. Αν είσαι γυναίκα, έχεις  επίσης μεγαλύτερες πιθανότητες να έχεις μια καλή εγκυμοσύνη αλλά και να καθυστερήσεις την εμμηνόπαυση.
Επιπλέον έχεις:
  • Διπλάσιες πιθανότητες να μην πάθεις έμφραγμα.
  • Τριπλάσιες πιθανότητες να μην πάθεις εγκεφαλικό.
  • Εικοσαπλάσιες πιθανότητες να μην πάθεις καρκίνο του πνεύμονα.
  • Οκταπλάσιες πιθανότητες να μην πάθεις ρήξη ανευρύσματος.

Το ξέρεις ότι Η Βελτίωση Της Εικόνας Οδηγεί Στην Επιτυχία; Ενημερώσου στο σχετικό άρθρο.


Διαβάζεις ακόμα τα όσα ακολουθούν; Μόνο αυτό είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Προφανώς έστω και φευγαλέα, σου έχει περάσει από το μυαλό η ιδέα να κόψεις το κάπνισμα. Στην προσπάθεια αυτή θα έχεις να αντιμετωπίσεις δύο μεγάλα εμπόδια: Τη συνήθεια και την εξάρτηση από την νικοτίνη.

Για ένα πολύ μικρό διάστημα στην αρχή (μια εβδομάδα με 15 μέρες) μπορεί να βιώνεις κάποια στοιχεία «στερητικού συνδρόμου», όπως ζαλάδα, εκνευρισμό, δυσκολία στη συγκέντρωση, υποτονικότητα και ακεφιά, να έχεις  βήχα και φλέγματα, αϋπνία ή υπνηλία, καταρροή, πείνα, σιελόρροια, φούσκωμα και δυσκοιλιότητα, πονοκέφαλο κ.α.

Μόνο το 5-10% των καπνιστών καταφέρνουν να κόψουν το τσιγάρο, χωρίς καμία μορφή βοήθειας.

Αν νομίζεις πως δεν θα μπορέσεις μόνος, μπορείς να επισκεφτείς τα ιατρεία διακοπής καπνίσματος, που λειτουργούν σε πολλά νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα. Συνδυάζουν την φαρμακευτική αγωγή με την ψυχολογική στήριξη. Αν επιθυμείς πραγματικά να σταματήσεις το κάπνισμα θα σε βοηθήσει πραγματικά.


Και αυτή είναι η προσωπική μου εμπειρία διακοπής καπνίσματος

Ήμουν καπνίστρια από τα 17 κιόλας χρόνια. Ξεκίνησα από το λύκειο, γιατί ο περίγυρός μου κάπνιζε. Όλες μου σχεδόν οι φίλες. Ένιωθα στο περιθώριο. Ποτέ όμως δεν μου άρεσε πραγματικά. Λίγα χρόνια αργότερα, σκέφτηκα πως ήθελα να το κόψω, ήταν πια αργά, είχα εξαρτηθεί. Είχα κάνει πολλές προσπάθειες αλλά μάταια. Στα 28 μου έμεινα στο πρώτο μου παιδί έγκυος, ευτυχώς είχα ενημερωθεί για τις επιπτώσεις του καπνού στο έμβρυο και το έκοψα. Μετά ακολούθησε θηλασμός, εννοείτε δεν κάπνιζα για το μωρό μου. Αλλά πάντα το τσιγάρο ήταν στο μυαλό μου. Μετά ήρθε και δεύτερη εγκυμοσύνη, μετά πάλι θηλασμός. Μόλις σταμάτησα να θηλάζω το δεύτερο μωρό μου, έπιασα αμέσως το τσιγάρο. Μετά από αυτό κατάλαβα πως έχω εγκλωβιστεί σε μια συνήθεια που ποτέ δεν θα καταφέρω να γλιτώσω. Όταν ήρθε και η τρίτη εγκυμοσύνη δεν μπορούσα να το κόψω πάλι για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, προσπάθησα αλλά δεν μπόρεσα και κάπνιζα 2 με 3 τσιγάρα την ημέρα. Εφόσον, έλεγα δεν τα κατάφερα μετά από τις εγκυμοσύνες και θηλασμούς, μετά από τόσα χρόνια αποχή από το τσιγάρο, δεν θα τα καταφέρω ποτέ.

Μετά από μερικά χρόνια, πάθαινα συχνές λοιμώξεις αναπνευστικού, και με επιβαρυμένο ιστορικό από τους γονείς μου αποφάσισα να κάνω μια τελευταία προσπάθεια. Οι γονείς μου χρόνια καπνιστές πάσχουν και οι δύο από χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (Χ.Α.Π.) Ένα βράδυ, βλέποντας μια ταινία στη τηλεόραση αυθόρμητα κάπνισα απίστευτα πολλά τσιγάρα, μέχρι που σιχάθηκα τον εαυτό μου και το ίδιο το τσιγάρο. Θυμάμαι να το πετάω με μίσος στο τασάκι και να λέω ΤΕΛΟΣ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ. Όντος δεν ξανά κάπνισα από τότε. Λυτρώθηκα. Είχα ισχυρή θέληση και δεν το ξανά έβαλα στο στόμα μου.



Τις πρώτες μέρες όταν ένιωθα την επιθυμία για ένα τσιγάρο, μέτραγα περίπου για 2 με 3 λεπτά, αυτό ήταν, μου έφευγε η επιθυμία. Το έκανα πολλές φορές μέσα στην ημέρα, σταδιακά λιγόστευαν οι φορές. Μετά από μερικές ημέρες έκανα ακριβώς αυτά που έκανα και όταν κάπνιζα. Βόλτες στην καφετέρια, παρέες και συζητήσεις με καφεδάκι ή ποτάκι. Έβλεπα τον περίγυρό μου να καπνίζει και τους λυπόμουν και δεν ζήλευα καθόλου. Γενικά για να απασχολήσω το μυαλό μου από την κακή συνήθεια του τσιγάρου έκανα την λεγόμενη από ψυχολόγους και ψυχιάτρους έργο-θεραπεία. Έκανα δουλείες στο σπίτι ασταμάτητα. Εσείς μπορείτε να βρείτε κάτι άλλο για να ασχοληθείτε.


ΚΟΨΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Με αυτό το δώρο που έκανα στον εαυτό μου μείωσα και τις πιθανότητες να γίνουν καπνιστές τα παιδιά μου! Πολύ σημαντικό αυτό! Σκέφτείται την υγεία σας και κόψτε το κάπνισμα και εσείς τώρα! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Κόψτε Το Κάπνισμα Κόψτε Το Κάπνισμα Reviewed by Modern Greek Woman on Ιουλίου 14, 2016 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από το Blogger.